ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ









 https://www.slideshare.net/ssuser5ec450/ss-28371808


Από τα δεκαδικά κλάσματα μπορούμε να φτιάξουμε δεκαδικούς αριθμούς, δηλαδή να γράψουμε την ίδια αξία με διαφορετικό τρόπο.

Οι δεκαδικοί αριθμοί χωρίζονται με την υποδιαστολή ( , ) σε δύο μέρη.
α) Ακέραιο μέρος (πριν την υποδιαστολή)
β) Δεκαδικό μέρος (μετά την υποδιαστολή)

πχ:
3 4 5
,
1 2 3
Ακέραιο
Δεκαδικό

Το ακέραιο μέρος μπορεί να έχει ΧιλιάδεςΕκατοντάδεςΔεκάδες και Μονάδες.
Το δεκαδικό μέρος μπορεί να έχει δέκαταεκατοστάχιλιοστά.

Παράδειγμα:

ΑριθμόςΧιλιάδεςΧΕκατοντάδεςΕΔεκάδεςΔΜονάδεςΜδέκαταδεκατοστάεχιλιοστάχ
345,123-345123
1.402,2431402243
43,01--4301-

ΠΑΊΖΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΕΚΑΔΙΚΟΥΣ
Γράψε κάποιο δεκαδικό κλάσμα και δες τη μορφή που παίρνει (δεκαδικός αριθμός) όταν πατάς το "calculate"


Γράψε και εδώ έναν δεκαδικό και δες πώς μετατρέπεται σε κλάσμα(χρησιμοποίησε την (.) για υποδιαστολή)

Οπτικοποίηση μετατροπής δεκαδικού σε κλάσμα


Ταίριαξε δεκαδικούς και κλάσματα και αποκάλυψε το παζλ
 


Ενότητα 6η - Πολλαπλασιασμός και διαίρεση με το 10, 100 και το 1.000


Πολλαπλασιασμός με μονοψήφιο και διψήφιο αριθμό



Ενότητα 5η - Ο αλγόριθμος του πολλαπλασιασμού

ΤΕΤΡΑΨΗΦΙΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ





Τετάρτη 18 Ιανουαρίου 2017






















ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
Και τώρα ...παίζουμε!!!





ΦΤΙΆΞΤΕ ΤΑ ΚΛΑΣΜΑΤΑ!!!

 ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ!



 ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Ο κάβουρας και τα μπισκοτάκια - 
Αντιστοίχιση κλασμάτων με τις ποσότητές τους





























  • Κύκλος είναι η κλειστή καμπύλη γραμμή, που όλα τα σημεία της απέχουν το ίδιο από το κέντρο ( Ο).
  • Ακτίνα είναι το ευθύγραμμο τμήμα                                           (ΟΑ ή ΟΒ ή ΟΓ) που ενώνει το κέντρο με ένα σημείο του κύκλου.



Μια  ευθεία κάθετη ή παράλληλη ορίζεται  σε σχέση με μια άλλη. ΠΌΤΕ δεν λέμε μόνη της μια ευθεία παράλληλη ή κάθετη. 
Για να  φέρουμε κάθετη ευθεία σε μια άλλη, θα χρειαστούμε τον γνώμονα. Τοποθετούμε τον γνώμονα επάνω στη γραμμή που θέλουμε να φέρουμε την κάθετη. Προσέχουμε να "πατάει" ο γνώμονας τη γραμμή και φέρνουμε την ευθεία από την άλλη κάθετη πλευρά του.

Δες ...εδώ!

Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2016

ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 3.000

Η ΘΕΣΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΩΝ...ΠΑΡΑΚΑΤΩ








 ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΚΑΙ ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΤΡΙΦΩΦΙΩΝ ΚΑΙ ΤΕΤΡΑΨΗΦΙΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ

ΑΣ ΘΥΜΗΘΟΥΜΕ ΠΡΩΤΑ  ΠΩΣ ΠΡΟΣΘΕΤΟΥΜΕ ΤΡΙΨΗΦΙΟΥΣ.




ΟΜΟΙΑ ΠΡΑΤΤΩ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΕΤΡΑΨΗΦΙΟΥΣ... 








                             Πολλαπλασιασμοί διψήφιου με μονοψήφιο αριθμό














Προπαίδεια του 11, 12 και 13.

Προπαίδεια του 11
Προπαίδεια του 12
Προπαίδεια του 13
1 x 11 = 11
2 x 11 = 22
3 x 11 = 33
4 x 11 = 44
5 x 11 = 55
6 x 11 = 66
7 x 11 = 77
8 x 11 = 88
9 x 11 = 99
10 x 11 = 110
1 x 12 = 12
2 x 12 = 24
3 x 12 = 36
4 x 12 = 48
5 x 12 = 60
6 x 12 = 72
7 x 12= 84
8 x 12 = 96
9 x 12 = 108
10 x 12 = 120
1 x 13 = 13
2 x 13 = 26
3 x 13 = 39
4 x 13 = 52
5 x 13 = 65
6 x 13 = 78
7 x 13 = 91
8 x 13 = 104
9 x 13 = 117
10 x 13= 130





Ανάλυση αριθμών



Ο αριθμός 247 μπορεί να αναλυθεί ως εξής: 247 = 200 + 40 + 7 = (2 x 100) + (4 x 10 ) + 7


Πολλαπλασιασμός Δεκάδων ή Εκατοντάδων, όπως το 10, το 100, το 20, το 200, το 30, το 300 κλπ., με μονοψήφιο αριθμό

Για να πολλαπλασιάσω Δεκάδες ή Εκατοντάδες, όπως το 10, το 100, το 20, το 200, το 30, το 300 κλπ., με μονοψήφιο αριθμό : 

Πχ: 200 x 3 = ;
Πολλαπλασιάζω το 2 3 = 6 και βάζω δίπλα στο 6 τα μηδενικά των Εκατοντάδων, δηλαδή 200 x 3 = 600



...ώρα για παιχνίδι!!!Πατήστε ...εδώ
Εξάσκηση και παιχνίδι!!!!!








Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2016
ΜΕΤΡΗΣΗ ΜΕΓΕΘΩΝ
Για να βρω τις αποστάσεις και τα μεγέθη χρησιμοποιώ το μέτρο και τις υποδιαιρέσεις του.


 

Τρίτη 1 Νοεμβρίου 2016

ΑΦΑΙΡΕΣΗ













ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 





Α΄ ΕΝΌΤΗΤΑ


Στη Α΄ ενότητα θα δούμε,


  1.  Πώς ένας τριψήφιος αριθμός αποτελείται από: ΕκατοντάδεςΔεκάδες και Μονάδες (βλ. κεφ.1)
  2. Θα ξαναθυμηθούμε την οριζόντια και κάθετη πρόσθεση (βλ. κεφ.2)
  3. Θα μάθουμε  τα Γεωμετρικά σχήματα και τα Στερεά σώματα (βλ. κεφ.3)
  4. θα μάθουμε καλά την προπαίδεια από το 1 έως το 10 (βλ. κεφ. 4 και κεφ. 5)
  5. Θα μάθουμε πως με τον πολλαπλασιασμό βρίσκουμε:
    • την ποσότητα που σχηματίζεται από την επανάληψη μιας άλλης ποσότητας
    • τα "πολλά" από το "ένα" 
  6. και θα μάθουμε ακόμη ότι με τη διαίρεση βρίσκουμε (βλ.κεφ.6):
    • το "ένα" από τα "πολλά"
    • το πλήθος των "πολλών" 
  7. ο πολλαπλασιασμός και η διαίρεση είναι πράξεις αντίστροφες.


ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΤΕΡΕΑ -ΑΝΑΠΤΥΓΜΑΤΑ





ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΣ  ΜΕΡΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΑΤΗΣΕ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥΣ!!!

Ο ΚΥΒΟΣ ...ΕΔΩ
Η ΠΥΡΑΜΙΔΑ ...ΕΔΩ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ...ΕΔΩ ΚΑΙ  ΕΔΩ 


ΤΩΡΑ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΠΑΙΞΕΙΣ ΚΙ ΕΣΥ ΕΔΩ





Το τάγκραμ μπορεί να δημιουργηθεί από ένα τετράγωνο που κόβεται σε επτά άλλα μικρότερα σχήματα (  5 τρίγωνα,1 πλάγιο παραλληλόγραμμο και 1 τετράγωνο) τα οποία μπορούν να δημιουργήσουν άλλα σχήματα και εικόνες. Το ανακάλυψαν οι Κινέζοι πριν από χιλιάδες χρόνια.

Για να παίξετε, πατήστε εδώ κι εδώ!!!!

Δείτε κι αυτό...



ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ

Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2016

Με τον πολλαπλασιασμό βρίσκω: 
·        
την ποσότητα που σχηματίζεται από την επανάληψη μιας άλλης ποσότητας

Παράδειγμα: Ο Παναγιώτης  έχει 2 μολύβια. Ο Σταύρος έχει 4 φορές περισσότερα μολύβια από τον Παναγιώτη. Πόσα μολύβια έχει ο Σταύρος;
Λύνω
Επαναλαμβανόμενη πρόσθεση
Πολλαπλασιασμός



2+2+2+2=8                               4x2=8  


·          τα "πολλά" από το "ένα"

Παράδειγμα: Στο τρενάκι του λούνα παρκ, σε κάθε βαγόνι χωράνε 2 παιδιά. Πόσα παιδιά χωράνε σε 7 βαγόνια;
Λύνω
Επαναλαμβανόμενη πρόσθεση                 2+2+2+2+2+2+2=14                                            Πολλαπλασιασμός                                          7x2=14
                                                             


Ας δούμε τι έχει να μας πει ο φίλος μας το σοφό Καγκουρό!!!!!!!!



Κι  εδώ οι προπαίδειες του 1,  2,  3,  4,  5!!!
Ξεκινήστε την προπόνηση
Προπαίδεια 1
Προπαίδεια 2
Προπαίδεια 3
Προπαίδεια 4
Προπαίδεια 5
1 x 1 = 1
2 x 1 = 2
3 x 1 = 3
4 x 1 = 4
5 x 1 = 5
6 x 1 = 6
7 x 1 = 7
8 x 1 = 8
9 x 1 = 9
10 x 1 = 10
1 x 2 = 2
2 x 2 = 4
3 x 2 = 6
4 x 2 = 8
5 x 2 = 10
6 x 2 = 12
7 x 2 = 14
8 x 2 = 16
9 x 2 = 18
10 x 2 = 20
1 x 3 = 3
2 x 3 = 6
3 x 3 = 9
4 x 3 = 12
5 x 3 = 15
6 x 3 = 18
7 x 3 = 21
8 x 3 = 24
9 x 3 = 27
10 x 3 = 30
1 x 4 = 4
2 x 4 = 8
3 x 4 = 12
4 x 4 = 16
5 x 4 = 20
6 x 4 = 24
7 x 4 = 28
8 x 4 = 32
9 x 4 = 36
10 x 4 = 40
1 x 5 = 5
2 x 5 = 10
3 x 5 = 15
4 x 5 = 20
5 x 5 = 25
6 x 5 = 30
7 x 5 = 35
8 x 5 = 40
9 x 5 = 45
10 x 5 = 50




 ΔΕΥΤΈΡΑ 10 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2016
Προπαίδεια 6
Προπαίδεια 7
1 x 6 = 6
2 x 6 = 12
3 x 6 = 18
4 x 6 = 24
5 x 6 = 30
6 x 6 = 36
7 x 6 = 42
8 x 6 = 48
9 x 6 = 54
10 x 6 = 60
1 x 7 = 7
2 x 7 = 14
3 x 7 = 21
4 x 7 = 28
5 x 7 = 35
6 x 7 = 42
7 x 7 = 49
8 x 7 = 56
9 x 7 = 63
10 x 7 = 70

ΜΑΘΑΙΝΩ ΚΑΛΑ ΤΙΣ ΠΡΟΠΑΔΕΙΕΣ ΤΟΥ 6 ΚΑΙ 7

Τρίτη 12 Οκτωβρίου 2016
Προπαίδεια 8
Προπαίδεια 9
Προπαίδεια 10
1 x 8 = 8
2 x 8 = 16
3 x 8 = 24
4 x 8 = 32
5 x 8 = 40
6 x 8 = 48
7 x 8 = 56
8 x 8 = 64
9 x 8 = 72
10 x 8 = 80

1 x 9 = 9
2 x 9 = 18
3 x 9 = 27
4 x 9 = 36
5 x 9 = 45
6 x 9 = 54
7 x 9 = 63
8 x 9 = 72
9 x 9 = 81
10 x 9 = 90

1 x 10 = 10
2 x 10 = 20
3 x 10 = 30
4 x 10 = 40
5 x 10 = 50
6 x 10 = 60
7 x 10 = 70
8 x 10 = 80
9 x 10 = 90
10 x 10 = 100

ΜΑΘΑΙΝΩ ΚΑΛΑ ΤΙΣ ΠΡΟΠΑΔΕΙΕΣ ΤΟΥ 8, 9 και 10

Παιχνίδια με την προπαίδεια

Ώρα για λίγη εξάσκηση!!!!  
Κάνε κλικ στα παρακάτω παιχνίδια για την προπαίδεια παίζοντας στον υπολογιστή.:


Μπορείς, επίσης, να εκτυπώσεις και να κόψεις το παιχνίδι "Αγώνες ταχύτητας" για να παίξεις με τους φίλους σου και να εξασκηθείς ευχάριστα στην προπαίδεια. 



Μαθαίνω την προπαίδεια τραγουδώντας...εδώ!!!!





Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 2016




Διαίρεση


Με τη διαίρεση βρίσκω:

 το "ένα" από τα "πολλά"

Παράδειγμα: Η Μυρτώ είχε 48 καραμέλες και τις μοίρασε εξίσου σε 6 σακουλάκια. Πόσες καραμέλες περιέχει κάθε σακουλάκι;

Σκέφτομαι:




Γνωρίζω:
- Πόσες καραμέλες έχει η Μαντώ(48).
- Σε πόσα σακουλάκια έβαλε τις καραμέλες (6).
Δε γνωρίζω:

- Πόσες καραμέλες έβαλε σε κάθε σακουλάκι (;).
Λύνω:








Μπορούμε να βρούμε πόσες καραμέλες έβαλε σε κάθε σακουλάκι μοιράζοντας εξίσου τις καραμέλες στα σακουλάκια. Θα κάνουμε διαίρεση μερισμού:


48 : 6 = 8, επειδή 8 x 6 = 48
Απαντώ:
Κάθε σακουλάκι περιέχει 8 καραμέλες.

  το πλήθος των "πολλών" 

Παράδειγμα: Ο κύριος Στάθης αγόρασε ένα κουτί με 25 σοκολατάκια και τα μοίρασε εξίσου στα εγγόνια του. Σε κάθε παιδί έδωσε 5 σοκολατάκια. Πόσα εγγόνια έχει ο κύριος Στάθης;

Σκέφτομαι:




Γνωρίζω:
- Πόσα σοκολατάκια μοίρασε ο κύριος Στάθης (25).
- Πόσα σοκολατάκια έδωσε σε κάθε παιδί (5).
Δε γνωρίζω:
- Πόσα είναι τα εγγόνια του κύριου Στάθη (;).
Λύνω:



Μπορούμε να βρούμε πόσα ήταν τα παιδιά μοιράζοντας τα σοκολατάκια σε ομάδες των 5. Θα κάνουμε διαίρεση μέτρησης:

25 : 5 = 5, επειδή 5 x 5 = 25
Απαντώ:
Ο κύριος Στάθης έχει 5 εγγόνια.

O πολλαπλασιασμός και η διαίρεση είναι πράξεις αντίστροφες.

Έτσι:         3 x 8 = 24        και       8 x 3 = 24
                24 : 8 = 3         και       24 : 3 = 8





ΚΙ ΕΔΩ....ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΝΟΥΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.