ΑΡΘΡΑ-ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Σας καλωσορίζουμε στο σχολείο μας και ευχόμαστε «καλή συνεργασία» για την πραγματοποίηση των εκπαιδευτικών και κοινωνικών στόχων που θέτει το σχολείο ως εκπαιδευτικό ίδρυμα. Η σχολική επιτυχία προϋποθέτει πρώτιστα καλή προσαρμογή, σωστή παρακολούθηση και επαρκή επίβλεψη σε όλους τους τομείς της σχολικής ζωής και κυρίως κατάλληλη προετοιμασία στο σπίτι. Γι’ αυτό είναι σκόπιμο να συνηθίζουμε τα παιδιά σ’ ένα τρόπο που τα βοηθά στην καλύτερη οργάνωση του χώρου, του χρόνου ,των εργασιών και των ενδιαφερόντων τους.
             Έτσι, φροντίζουμε από την πλευρά μας τα παιδιά, ώστε ν’ αποχτήσουν από νωρίς υγιείς συνήθειες, όπως, κατ’ αρχή να περιποιούνται τον εαυτό τους: καθαριότητα, ύπνο χορταστικό ώστε να ξεκουράζονται και να προσέρχονται χωρίς άλλη δυσκολία το πρωί στο σχολείο(στις 8:00 είναι η κανονική ώρα προσέλευσης), καλή διατροφή, παιχνίδι με τους συμμαθητές τους και εκτός σχολείου. 
            Ακόμη, να έχουν το δικό τους χώρο για να κινούνται, όπως μια γωνιά για να διαβάζουν, ν’ ασχολούνται με κάτι δημιουργικό-χειροτεχνίες κ. ά ., να παίζουν ή ό,τι άλλο τα ψυχαγωγεί , αποφεύγοντας έτσι μια παθητική στάση απέναντι στην οθόνη της τηλεόρασης • εξαίρεση , εδώ, αποτελούν τα ντοκιμαντέρ και οι εκπαιδευτικές εκπομπές.
              ΄Ως προς το μαθησιακό τομέα, διατηρούμε από την αρχή ενθαρρυντική στάση, απέναντι στο παιδί –μαθητή, αλλά και στον εαυτό μας , έως το τέλος της μαθησιακής διαδικασίας, παρόλες τις δυσκολίες που τυχόν συναντάμε, συζητάμε για ότι μας απασχολεί και επιδιώκουμε από κοινού την καλύτερη, δυνατή λύση προς όφελος του μαθητή και της τάξης. Επαινούμε τις μικρές και μεγάλες επιτυχίες και ενισχύουμε θετικά το μαθητή, όποια κι αν είναι η εικόνα του από την αρχή της σχολικής χρονιάς καλή , μέτρια, απρόσεκτος ,ανήσυχος κ.ο.κ Παρεμβαίνουμε , μαζί, όπου χρειάζεται προς μια θετική κατεύθυνση ώστε ν’ αποκτήσουν τα παιδιά μια σωστή αντίληψη του ρόλου τους και των άλλων στο σχολείο και να βοηθηθούν στη μάθηση. 

                Πιο πρακτικά, ακολουθούμε το ημερήσιο πρόγραμμα , προετοιμαζόμαστε σωστά για την επόμενη μέρα (εργασίες για το σπίτι, τσάντα τακτοποιημένη από το βράδυ, κασετίνα εξοπλισμένη με μολύβια ξυσμένα, γόμα και ξύστρα )κ.ο.κ πράγματα ,δηλαδή, καθημερινά που όμως αν παραμεληθούν οδηγούν σε ασυνέπεια του μαθητή και προς τις υπόλοιπες υποχρεώσεις του κατά τη διάρκεια της παρακολούθησης του μαθήματος και της συμμετοχής του στην τάξη.     
              Η ύλη των μαθημάτων είναι διαθεματική : συνδέει, δηλαδή, τα μαθήματα μεταξύ τους ως προς το περιεχόμενο και παράλληλα επεκτείνεται προς όλες τις κατευθύνσεις διευρύνοντας έτσι σημαντικά το γνωστικό τομέα των παιδιών. Σ’ αυτό το σημείο βοηθά πολύ η συμβολή και η συμμετοχή της οικογένειας στην αναζήτηση πληροφοριών , τις οποίες θα επεξεργαστούμε κατάλληλα στην τάξη και θα τις μετατρέψουμε σε γνώση και εμπειρία για κάθε σχετική περίσταση. Σε κάθε μάθημα η ύλη χωρίζεται σε ενότητες με συγκεκριμένο περιεχόμενο και μαθησιακούς στόχους.





ΜΕΣΑ & ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Χρήση Ημερολογίου και Ημερήσιου Φύλλου Εργασιών    

Έντυπο Υλικό

Πολυμέσα (multimedia) και χρήση ηλεκτρονικού site με τον τίτλο «Τρίτο σκαλί»

 Χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή και του  διαδραστικού πίνακα στο σύνολο των μαθημάτων .

 Προβολή των διδακτικών βιβλίων σε ηλεκτρονική μορφή στον διαδραστικό Πίνακα.

 Προβολή Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και αρχείων video από εκπαιδευτικές πύλες όπως www.ypepth.gr,www.edutv.grwww.sch.gr

 Χρήση Εκπαιδευτικού Υλικού από εκπαιδευτικές πύλες όπως opensoft.sch.grwww.e-yliko.gr






Μαθησιακές δυσκολίες:
 Πρακτικές συμβουλές για γονείς 
Θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι δεν μπορούμε να λύσουμε οριστικά το πρόβλημα των μαθησιακών δυσκολιών, αλλά μπορούμε να βοηθήσουμε αποτελεσματικά ένα παιδί, έτσι ώστε να παρουσιάσει σημαντική βελτίωση και μια ικανοποιητική σχολική επίδοση.
Η αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών θα πρέπει να γίνεται με εξατομικευμένα προγράμματα, προσαρμοσμένα στις ανάγκες και στις ελλείψεις του παιδιού. Όσο μικρότερη είναι η ηλικία του, τόσο καλύτερα θα είναι τα αποτελέσματα που θα έχουμε με τα προγράμματα αποκατάστασης. Επομένως, όσο γρηγορότερα γίνει η διάγνωση, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η ωφέλεια για το παιδί. Για την αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών μπορεί να χρειαστεί μια πληθώρα ειδικών, όπως ειδικός παιδαγωγός, ψυχολόγος, λογοθεραπευτής, εργοθεραπευτής, ειδικευμένος εκπαιδευτικός, για να βοηθήσουν το παιδί σε όλους τους τομείς της ανάπτυξής του. Η συνεργασία των γονέων με τους ειδικούς είναι απαραίτητη, καθώς επίσης και η συνεργασία του δασκάλου.

Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί
  • Ηρεμήστε το παιδί και εξηγήστε του τι ακριβώς συμβαίνει. Μπορεί να χρειαστεί κάποια βοήθεια για να μάθει να διαβάζει, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έχει λιγότερες δυνατότητες από τα υπόλοιπα παιδιά. Η δική σας συμπαράσταση θα το βοηθήσει στο να προσπαθήσει.
  • Βοηθήστε το παιδί σας σε εργασίες ή μαθήματα στα οποία δυσκολεύεται. Προσπαθήστε να του δώσετε το χρόνο που χρειάζεται κατανοώντας τους ρυθμούς του και ενθαρρύνοντας τις προσπάθειές του.
  • Ανταμείψτε την πρόοδο του παιδιού σας. Είναι πολύ σημαντικό οι προσπάθειές του να βρίσκουν ανταπόκριση, αλλά και να νιώθει πως εσείς είστε περήφανοι γι’ αυτό.
  • Προσφέρετε στο παιδί σας δραστηριότητες που αναδεικνύουν τις ικανότητές του. Κάποιες από αυτές μπορεί να είναι αθλητικές, μουσικές ή άλλες εξωσχολικές δραστηριότητες, στις οποίες το παιδί σας μπορεί ακόμα και να αριστεύσει.
  • Ελέγχετε αν το παιδί έχει ολοκληρώσει τις εργασίες του, χωρίς να κάνετε τα σχολικά μαθήματα και οι υποχρεώσεις να φαίνονται σαν τιμωρία.
  • Προσφέρετε έναν χώρο ήσυχο και οργανωμένο στο παιδί σας, έτσι ώστε να μπορεί να συγκεντρωθεί.
  • Αν το παιδί δυσκολεύεται στην ανάγνωση, στη γραφή, στα μαθηματικά και η βοήθειά σας δεν είναι αρκετή με αποτέλεσμα κι εκείνο αλλά και εσείς να απογοητεύεστε, τότε καλό είναι να ζητήσετε τη βοήθεια κάποιου ειδικού.
  • Αλλάξτε τον τρόπο ανταπόκρισης. Για τους μαθητές που έχουν δυσκολία με την λεπτή κινητικότητα (όπως είναι το γράψιμο), ο τρόπος ανταπόκρισης μπορεί να αλλάξει σε υπογράμμιση, σε άσκηση πολλαπλών επιλογών, ταξινόμηση ή μαρκάρισμα. Οι μαθητές με προβλήματα λεπτής κινητικότητας μπορούν να έχουν περισσότερο χώρο για να γράψουν τις απαντήσεις τους πάνω στα φύλλα εργασίας ή μπορεί να τους επιτραπεί να απαντήσουν πάνω σε ατομικούς πίνακες.
  • Ενθαρρύνετε την χρήση νοητικών χαρτών. Ο νοητικός χάρτης περιλαμβάνει την οργάνωση υλικού με οπτική μορφή.
  • Ενθαρρύνετε την χρήση βιβλίων με εργασίες ή ημερολογίων. Οι μαθητές μπορούν να χρησιμοποιούν ημερολόγια για να καταγράφουν τις προθεσμίες παράδοσης εργασιών, να κάνουν λίστες με τις δραστηριότητες που σχετίζονται με το σχολείο, να καταγράφουν ημερομηνίες διαγωνισμάτων και να προγραμματίζουν χρονοδιαγράμματα για τις εργασίες του σχολείου. Οι μαθητές πρέπει να έχουν φτιάξει ένα ειδικό τμήμα στο βιβλίο εργασιών ή το ημερολόγιο για να καταγράφουν τις εργασίες που τους ανατίθενται για το σπίτι.
  • Μειώστε τον όγκο της αντιγραφής συμπεριλαμβάνοντας πληροφορίες ή δραστηριότητες σε φυλλάδια ή φύλλα εργασίας.
  • Ζητήστε από τους μαθητές να γυρίσουν τα τετράδιά τους τα οποία έχουν γραμμές κάθετα για τα μαθηματικά. Το χαρτί με τις γραμμές μπορεί να γυριστεί κάθετα ώστε να βοηθήσει τους μαθητές να τοποθετήσουν τα νούμερα σε σωστές στήλες ενώ κάνουν υπολογισμούς για μαθηματικά προβλήματα.
  • Χρησιμοποιήστε σύμβολα που να υποδηλώνουν την σημαντικότητα. Αστερίσκοι ή κουκίδες μπορεί να υποδηλώνουν ερωτήσεις ή δραστηριότητες που έχουν μεγάλη βαρύτητα για την αξιολόγηση. Αυτό βοηθάει τους μαθητές να ξοδεύουν τον χρόνο τους σωστά κατά την διάρκεια διαγωνισμάτων ή εργασιών.
  • Φτιάξτε φύλλα εργασίας με ιεραρχίες. Ο δάσκαλος μπορεί να σχεδιάσει φύλλα εργασίας με προβλήματα τοποθετημένα από το ευκολότερο στο δυσκολότερο. Η γρήγορη επιτυχία βοηθά τους μαθητές να αρχίσουν να δουλεύουν.
  • Επιτρέψτε την χρήση εκπαιδευτικών βοηθημάτων. Μπορούν να παρέχονται στους μαθητές λωρίδες με γράμματα και νούμερα για να τους βοηθούν στο να τα γράψουν σωστά. Γραμμές αριθμών, μετρητές και κομπιουτεράκια βοηθούν τους μαθητές να κάνουν υπολογισμούς μόλις κατανοήσουν τις μαθηματικές πράξεις.
  • Μπορεί να χρησιμοποιηθεί η μεσολάβηση των συνομηλίκων με σκοπό τη μάθηση. Ο δάσκαλος μπορεί να φτιάχνει ζευγάρια με μαθητές διαφορετικών ικανοτήτων για να κάνουν επανάληψη τις σημειώσεις τους, να μελετήσουν για ένα διαγώνισμα, να διαβάσουν μεγαλόφωνα ο ένας στον άλλο, να γράψουν ιστορίες ή να διεξάγουν πειράματα στο εργαστήριο. Επίσης, το ένα μέλος του ζευγαριού μπορεί να διαβάσει ένα μαθηματικό πρόβλημα για να το λύσει ο μαθητής που μπορεί να έχει προβλήματα με την ανάγνωση.
  • Χρησιμοποιήστε ευέλικτες ώρες εργασίας. Στους μαθητές που δουλεύουν αργά μπορεί να δίνεται επιπλέον χρόνος για να ολοκληρώσουν τις γραπτές εργασίες τους.
  •  
Ποθητού Μαρία, Σύμβουλος Γονέων και Ανάπτυξης Παιδιού




Ιστοσελίδα για μικρά αλλά και μεγαλύτερα παιδιά (ηλικίες από 3 έως 13). Το site αυτό διαθέτει και πεδίο με συμβουλές για γονείς. Προσφέρει ενδιαφέρουσες και όμορφες εκπαιδευτικές δραστηριότητες για τα παιδιά, όπως σχέδια ζωγραφικής, χειροτεχνίες, τραγούδια, παραμύθια, παιχνίδια και άλλα πολλά! 


ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΣ
 









ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΑΝ ΥΠΟΨΙΑΖΕΣΤΕ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ
Η ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ ΜΕΤΡΑΕΙ


Ο Κανόνας των Εσωρούχων εκπονήθηκε για να βοηθήσει γονείς και κηδεμόνες να ανοίξουν συζήτηση με τα παιδιά τους. Μπορεί μάλιστα να αποτελέσει ένα εξαιρετικά αποτελεσματικό εργαλείο πρόληψης κατά της σεξουαλικής κακοποίησης.
Βοήθεια
Τα παιδιά θα πρέπει να γνωρίζουν ότι υπάρχουν ειδικοί οι οποίοι μπορούν να το βοηθήσουν (δάσκαλοι, κοινωνικοί λειτουργοί, ο συνήγορος του πολίτη, γιατροί, ο ψυχολόγος στο σχολείο, η αστυνομία), αλλά και τηλεφωνικές γραμμές τις οποίες μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να ζητήσουν συμβουλές και βοήθεια.


ΜΠΟΡΕΊΤΕ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΕΒΆΣΕΤΕ ΕΔΩ PDF


ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ  Η ΚΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΧΕΡΙ





ΘΕΑΤΡΟ ΣΚΙΩΝ-ΣΤΑΘΗ ΛΑΓΚΑΔΑ

Την Πέμπτη 16 Μαρτίου 2017 θα έχουμε τη χαρά να δεχτούμε στο σχολείο μας τον Θίασο Σκιών του Στάθη Λαγκάδα, με την παράσταση
 "Ο Θησέας και ο Μινώταυρος"
Εδώ παρακολουθήστε τη συνέντευξή του!!!!!














Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.